fungovanie vozidla Renault full hybrid E-Tech

E-Tech full hybrid ‒ prevádzka ‒ Renault

princíp hybridnej technológie E-Tech

Značka Renault sa rozhodla vyvinúť dve E-Tech technológie: full hybridnú technológiu E-Tech pre vozidlá, ktoré nie je potrebné nabíjať, a E-Tech plug-in hybridnú technológiu pre vozidlá, ktoré je možné nabíjať z externých zdrojov. Obe možnosti ponúkajú nízkoemisné vozidlá, ktoré sú cenovo výhodné a kombinujú potešenie z jazdy a jednoduchosť pri každodennom používaní.

 

Obe technológie fungujú rovnako, iba s tromi rozdielmi:​

  • veľkosť batérie, a tým pádom aj schopnosť ísť na 100% elektrický pohon​
  • vozidlá plug-in hybrid E-Tech je možné pripojiť do elektrickej siete a nabíjať​
  • elektrifikácia zadnej nápravy pre technológiu plug-in hybrid (PHEV)​

naša hybridná pohonná jednotka

Hybridné technológie E-Tech sa označujú ako „sériové/paralelné hybridy“, pretože ponúkajú možnosť prevádzky na 100% elektrický pohon, hybridný pohon (elektrický + spaľovací motor) alebo iba so spaľovacím motorom.

dva elektromotory

Obe technológie kombinujú dva elektromotory (štartér/generátor a trakčný motor) so spaľovacím motorom na dosiahnutie optimálneho výkonu. Plug-in hybridná technológia zahŕňa navyše ďalší elektromotor na zadnej náprave, ktorý poskytuje ešte pohodlnejší a dynamickejší zážitok z jazdy.​

technológie pre ešte lepšiu výkonnosť

Inovatívne technológie integrované do vozidla, ako inteligentná multimódová prevodovka, systém riadenia spotreby energie či rekuperačné brzdenie, umožňujú podľa potreby prepínať medzi rôznymi druhmi pohonu alebo ich prevádzkovať súbežne. Výkon a spotreba hybridnej motorizácie sa tak optimalizujú za účelom dosiahnutia maximálnej účinnosti.

jedinečná dynamika, jedinečné potešenie z jazdy

Motorizácie E-Tech ponúkajú výrazné zrýchlenie, jedinečnú dynamiku, nižšie emisie CO2 a v neposlednom rade nižšiu spotrebu paliva.

full hybrid E-Tech

Full hybridnú technológiu E-Tech nie je potrebné nabíjať z externých zdrojov. Ich batérie sa automaticky dobíjajú počas jazdy pomocou rekuperačného brzdenia, čím sa optimalizuje spotreba paliva a uľahčuje každodenný život. Zároveň rekuperačné brzdenie má pozitívny vplyv napríklad na životnosť brzdových doštičiek alebo samotných pneumatík.​

full hybrid E-Tech ‒ hybridné pohony ‒ Renault
    • SPAĽOVACÍ BENZÍNOVÝ MOTOR
      SPAĽOVACÍ BENZÍNOVÝ MOTOR

      Spaľovacie motory sú špeciálne navrhnuté na zníženie spotreby a emisií CO₂. Sú vybavené filtrom pevných častíc a kombinujú v sebe úspornosť, účinnosť a výkon.

    • HLAVNÝ ELEKTROMOTOR
      HLAVNÝ ELEKTROMOTOR

      Pomáha pri rozbiehaní vozidla, zapezpečuje 100% elektrickú jazdu, poháňa kolesá a dobíja batériu pomocou rekuperačného brzdenia.

    • SEKUNDÁRNY ELEKTROMOTOR

      Funguje ako štartér-generátor pre batériu. Používa sa aj ako stabilizátor pri radení jednotlivých prevodových stupňov, aby sa zabránilo chveniu a vibráciám pri radení.​

    • INTELIGENTNÁ MULTIMÓDOVÁ AUTOMATICKÁ PREVODOVKA
      INTELIGENTNÁ MULTIMÓDOVÁ AUTOMATICKÁ PREVODOVKA

      Revolučná prevodovka poskytuje optimálny výkon pre hybridnú motorizáciu. Funguje v kombinácii so systémom riadenia spotreby energie, ktorý využíva know-how značky Renault. Celkom má až 15 jazdných kombinácií prostredníctvom 2 prevodov na elektromotor

    • MENIČ ELEKTRICKEJ ENERGIE

      Tento systém nepretržite zaisťuje prenos a premenu striedavého a jednosmerného prúdu elektrickej energie medzi trakčnou batériou a elektromotorom.

    • TRAKČNÁ BATÉRIA
      TRAKČNÁ BATÉRIA

      ​Batéria, ktorá ukladá energiu potrebnú na pohon vozidla a jeho následné udržiavanie v elektrickom režime. Jej veľkosť sa výrazne líši v závislosti od typu pohonnej jednotky: až 2 kWh pri full hybrid E-Tech a až 22 kWh pri E-Tech plug-in hybrid.

E-Tech Plug-in hybrid​

Naše E-Tech plug-in hybridné motorizácie využívajú podobnú technológiu ako naše modely s full hybridnou motorizáciou E-Tech. Rozdiel spočíva vo vyššej kapacite batérie, možnosti nabíjania z externého zdroja, napríklad z elektrickej zásuvky (preto sa používa termín „plug-in“) a v pridaní druhého elektromotora.

Plug-in hybridní motor Renault
    • MOTOR

      Plug-in hybridná motorizácia je podobná full hybridnej motorizácií E-Tech. Má spaľovací motor, elektromotor, menič elektrickej energie, multimódovú prevodovku a sekundárny elektromotor, slúžiaci ako štartér-generátor.

    • TRAKČNÉ BATÉRIE​

      Trakčná batéria ukladá energiu potrebnú na jazdu vozidla s plug-in hybridnou motorizáciou, teda môžete jazdiť v elektrickom režime. Poskytuje dojazd až 105 km na elektrický pohon, s kapacitou až 22 kWh.​

    • ZADNÝ ELEKTROMOTOR

      Rozdiel oproti motorizácii full hybrid E-Tech spočíva okrem iného v pridaní tretieho elektromotora, ktorý je umiestnený na zadnej náprave vozidla. Tento elektromotor umožňuje jazdu s pohonom všetkých kolies.​

rôzne trakčné režimy

E-Tech hybridná motorizácia sa skladá z dvoch primárnych hnacích motorov (spaľovací motor a elektromotor), ktoré sa striedajú alebo pracujú súčasne a poháňajú vozidlo. Zoznámte sa s rôznymi režimami pohonu:

E-Tech full hybrid

elektrický pohon

Pri rozjazde poháňa kolesá iba elektromotor, a preto sa nespotrebuje žiadne palivo. Vždy štartujete ticho a v závislosti od štýlu jazdy a modelu môžete ísť výhradne na elektrický pohon maximálnou rýchlosťou 130 km/h*.​

* Austral full hybrid E-Tech 200 k

hybridný pohon​

V tomto režime sa na pohon vozidla používajú dva zdroje energie súčasne.​

 

Pri dynamickej jazde podporuje elektromotor spaľovací motor, ktorý udržuje výkon. Oba motory spolupracujú a zvyšujú výkon vozidla. Ide o tzv. paralelnú hybridnú prevádzku.​

 

V niektorých prípadoch, keď je stav trakčnej batérie nízky, pracujú oba motory súčasne, ale kolesá poháňa iba elektromotor. V tomto konkrétnom prípade sa aktivuje spaľovací motor, aby optimalizoval celkovú spotrebu a dobíjal batériu. Ide o tzv. sériovú hybridnú prevádzku.​

dobíjanie

full hybrid E-Tech – baterie – Renault

full hybrid E-Tech​

Batéria sa nabíja iba počas jazdy prostredníctvom kinetickej energie. Vozidlá s full hybridnou motorizáciou E-Tech nie je potrebné externe nabíjať. Tieto vozidlá sú vybavené systémom, ktorý pri brzdení alebo spomaľovaní rekuperuje energiu. To stačí na úplné dobitie batérie. Batéria sa tiež nabíjacia pomocou spaľovacieho motora.

E-Tech plug-in hybrid – baterie – Renault

E-Tech plug-in hybrid

Batéria sa nabíja predovšetkým zapojením vozidla do elektrickej siete, ale aj počas jazdy (približne 10 % potenciálu dobíjania). Vozidlá s E-Tech plug-in hybridnou motorizáciou obsahujú palubnú nabíjačku, ktorú je možné použiť na úplné dobitie batérie.

vstúpte do sveta vozidiel s E-Tech technológiou

full hybrid E-Tech – Renault

full hybrid E-Tech

Tieto vozidlá majú štartér-generátor, primárny elektromotor, spaľovací motor a trakčnú batériu, ktorá sa počas jazdy dobíja pomocou rekuperačného brzdenia a umožňuje tak 100% jazdu na elektrinu až po 80% doby jazdy (mestský cyklus WLTP).

E-Tech plug-in hybrid – Renault

E-Tech plug-in hybrid

Vozidlá vybavené spaľovacím motorom a 2 primárnymi elektromotormi s možnosťou dobíjania batérie z externého zdroja, čo zaisťuje 100% elektrický dojazd až 105 km v kombinovanej prevádzke (cyklus WLTP).

vaše otázky o fungovaní hybridov​

objavujte ďalej