princíp hybridnej technológie E-Tech
Značka Renault sa rozhodla vyvinúť dve E-Tech technológie: full hybridnú technológiu E-Tech pre vozidlá, ktoré nie je potrebné nabíjať, a E-Tech plug-in hybridnú technológiu pre vozidlá, ktoré je možné nabíjať z externých zdrojov. Obe možnosti ponúkajú nízkoemisné vozidlá, ktoré sú cenovo výhodné a kombinujú potešenie z jazdy a jednoduchosť pri každodennom používaní.
Obe technológie fungujú rovnako, iba s tromi rozdielmi:
Hybridné technológie E-Tech sa označujú ako „sériové/paralelné hybridy“, pretože ponúkajú možnosť prevádzky na 100% elektrický pohon, hybridný pohon (elektrický + spaľovací motor) alebo iba so spaľovacím motorom.
dva elektromotory
Obe technológie kombinujú dva elektromotory (štartér/generátor a trakčný motor) so spaľovacím motorom na dosiahnutie optimálneho výkonu. Plug-in hybridná technológia zahŕňa navyše ďalší elektromotor na zadnej náprave, ktorý poskytuje ešte pohodlnejší a dynamickejší zážitok z jazdy.
technológie pre ešte lepšiu výkonnosť
Inovatívne technológie integrované do vozidla, ako inteligentná multimódová prevodovka, systém riadenia spotreby energie či rekuperačné brzdenie, umožňujú podľa potreby prepínať medzi rôznymi druhmi pohonu alebo ich prevádzkovať súbežne. Výkon a spotreba hybridnej motorizácie sa tak optimalizujú za účelom dosiahnutia maximálnej účinnosti.
jedinečná dynamika, jedinečné potešenie z jazdy
Motorizácie E-Tech ponúkajú výrazné zrýchlenie, jedinečnú dynamiku, nižšie emisie CO2 a v neposlednom rade nižšiu spotrebu paliva.
Full hybridnú technológiu E-Tech nie je potrebné nabíjať z externých zdrojov. Ich batérie sa automaticky dobíjajú počas jazdy pomocou rekuperačného brzdenia, čím sa optimalizuje spotreba paliva a uľahčuje každodenný život. Zároveň rekuperačné brzdenie má pozitívny vplyv napríklad na životnosť brzdových doštičiek alebo samotných pneumatík.
Naše E-Tech plug-in hybridné motorizácie využívajú podobnú technológiu ako naše modely s full hybridnou motorizáciou E-Tech. Rozdiel spočíva vo vyššej kapacite batérie, možnosti nabíjania z externého zdroja, napríklad z elektrickej zásuvky (preto sa používa termín „plug-in“) a v pridaní druhého elektromotora.
E-Tech hybridná motorizácia sa skladá z dvoch primárnych hnacích motorov (spaľovací motor a elektromotor), ktoré sa striedajú alebo pracujú súčasne a poháňajú vozidlo. Zoznámte sa s rôznymi režimami pohonu:
Pri rozjazde poháňa kolesá iba elektromotor, a preto sa nespotrebuje žiadne palivo. Vždy štartujete ticho a v závislosti od štýlu jazdy a modelu môžete ísť výhradne na elektrický pohon maximálnou rýchlosťou 130 km/h*.
* Austral full hybrid E-Tech 200 k
V tomto režime sa na pohon vozidla používajú dva zdroje energie súčasne.
Pri dynamickej jazde podporuje elektromotor spaľovací motor, ktorý udržuje výkon. Oba motory spolupracujú a zvyšujú výkon vozidla. Ide o tzv. paralelnú hybridnú prevádzku.
V niektorých prípadoch, keď je stav trakčnej batérie nízky, pracujú oba motory súčasne, ale kolesá poháňa iba elektromotor. V tomto konkrétnom prípade sa aktivuje spaľovací motor, aby optimalizoval celkovú spotrebu a dobíjal batériu. Ide o tzv. sériovú hybridnú prevádzku.
Ak je v prevádzke iba spaľovací motor, využíva sa pri optimálnych otáčkach na pohon vozidla a na dobíjanie akumulátora. Celková spotreba vozidla sa optimalizuje a navyše sa ukladá energia, aby bolo možné pokračovať v jazde na elektrinu.
S funkciou E-Drive môžete znížiť spotrebu paliva. Využíva spaľovací motor ako generátor pre maximalizáciu energetickej účinnosti.
elektrický pohon
Pri rozjazde poháňa kolesá iba elektromotor, a preto sa nespotrebuje žiadne palivo. Vždy štartujete ticho a v závislosti od štýlu jazdy a modelu môžete ísť výhradne na elektrický pohon maximálnou rýchlosťou 130 km/h*.
* Austral full hybrid E-Tech 200 k
hybridný pohon
V tomto režime sa na pohon vozidla používajú dva zdroje energie súčasne.
Pri dynamickej jazde podporuje elektromotor spaľovací motor, ktorý udržuje výkon. Oba motory spolupracujú a zvyšujú výkon vozidla. Ide o tzv. paralelnú hybridnú prevádzku.
V niektorých prípadoch, keď je stav trakčnej batérie nízky, pracujú oba motory súčasne, ale kolesá poháňa iba elektromotor. V tomto konkrétnom prípade sa aktivuje spaľovací motor, aby optimalizoval celkovú spotrebu a dobíjal batériu. Ide o tzv. sériovú hybridnú prevádzku.
full hybrid E-Tech
Batéria sa nabíja iba počas jazdy prostredníctvom kinetickej energie. Vozidlá s full hybridnou motorizáciou E-Tech nie je potrebné externe nabíjať. Tieto vozidlá sú vybavené systémom, ktorý pri brzdení alebo spomaľovaní rekuperuje energiu. To stačí na úplné dobitie batérie. Batéria sa tiež nabíjacia pomocou spaľovacieho motora.
E-Tech plug-in hybrid
Batéria sa nabíja predovšetkým zapojením vozidla do elektrickej siete, ale aj počas jazdy (približne 10 % potenciálu dobíjania). Vozidlá s E-Tech plug-in hybridnou motorizáciou obsahujú palubnú nabíjačku, ktorú je možné použiť na úplné dobitie batérie.
full hybrid E-Tech
Tieto vozidlá majú štartér-generátor, primárny elektromotor, spaľovací motor a trakčnú batériu, ktorá sa počas jazdy dobíja pomocou rekuperačného brzdenia a umožňuje tak 100% jazdu na elektrinu až po 80% doby jazdy (mestský cyklus WLTP).
E-Tech plug-in hybrid
Vozidlá vybavené spaľovacím motorom a 2 primárnymi elektromotormi s možnosťou dobíjania batérie z externého zdroja, čo zaisťuje 100% elektrický dojazd až 105 km v kombinovanej prevádzke (cyklus WLTP).
Vozidlo pomocou elektronického systému automaticky prepína medzi elektrickým, hybridným a spaľovacím pohonom. Zohľadňuje tri kritériá a ponúka najlepší kompromis medzi výkonom a spotrebou:
Pri rozjazde, stabilnej jazde a bežnej akcelerácii využíva plne hybridné vozidlo prevažne elektromotor. Pri intenzívnejšom zošliapnutí plynového pedála, keď charakter terénu vyžaduje vyšší výkon (napr. pri prudkom stúpaní) alebo keď nie je batéria dostatočne nabitá, zapne vozidlo spaľovací motor. Podľa konkrétneho prípadu spaľovací motor dopĺňa elektromotor (hybridný pohon) alebo ho úplne nahrádza (pohon na spaľovací motor).
Nie, to nie je možné.
Hybridné vozidlo pokračuje v jazde aj po vybití trakčnej batérie pomocou spaľovacieho motora. Opačne to však nie je možné: hybridný a elektrický režim pohonu majú fungovať striedavo so spaľovacím režimom, ale nie ho úplne nahradiť. Ak sa v hybridnom vozidle vyčerpá benzín, ostatné spôsoby pohonu môžu prebrať funkciu len na krátky čas, kým sa vozidlo zastaví.
Trakčná batéria sa nepoužíva vždy, pretože vozidlo využíva aj spaľovací motor. Opotrebenie batérie je preto postupné a nevyvoláva dostatočnú stratu kapacity, ktorá by znemožnila prevádzku vozidla.
Pokiaľ je navyše vozidlo chránené pred extrémnymi teplotami, najmä pred chladom, môže vydržať po celú dobu životnosti vozidla.
Záruka na trakčnú batériu v hybridných vozidlách značky Renault je 8 rokov alebo 160 000 km.
objavujte ďalej