princíp hybridnej technológie E-Tech
Renault sa rozhodol vyvinúť 2 typy technológií: E-Tech full hybrid pre vozidlá, ktoré sa nemusia nabíjať, a E-Tech plug-in hybrid*
pre vozidlá, ktoré je potrebné nabíjať. Obe možnosti ponúkajú ekologické vozidlá, ktoré sú cenovo výhodné a kombinujú radosť z jazdy a každodennú jednoduchosť.
Fungujú rovnako, len s 2 rozdielmi:
*nie je k dispozícii na slovenskom trhu
Nazývajú sa „sériovo-paralelné hybridy“, pretože ponúkajú možnosť prevádzky na 100 % elektrický pohon, ako hybrid (elektrický + spaľovací motor) alebo len so spaľovacím motorom.
Majú 2 elektrické motory a spaľovací motor.
Inovatívne technológie integrované do vozidla (inteligentná prevodovka, systém riadenia energie, rekuperačné brzdenie) umožňujú v prípade potreby prepínať medzi rôznymi pohonmi alebo ich prevádzkovať súčasne. To pomáha optimalizovať výkon a spotrebu vozidla.
Pohon E-Tech ponúkajú vynikajúce zrýchlenie, dynamický rozjazd a nižšie emisie CO2 a nižšiu spotrebu paliva.
Hybridný motor sa skladá z 2 hlavných motorov, ktoré sa striedajú alebo pracujú súčasne pri poháňaní vozidla. Viac informácií o rôznych režimoch trakcie:
elektrický pohon
Pri štarte poháňa kolesá iba elektrický motor, preto sa nespotrebúva žiadne palivo. V závislosti od štýlu jazdy a modelu* sa môžete ticho rozbehnúť a jazdiť rýchlosťou až 130 km/h až 5 minút len na elektrický pohon.
* Austral E-Tech full hybrid 200
hybridný pohon
Tento režim zabezpečuje súčasné používanie dvoch zdrojov energie na pohon vozidla.
Pri dynamickej jazde podporuje benzínový motor elektrický motor, aby sa zachoval výkon. Oba motory spolupracujú na zvýšení výkonu vášho vozidla. Ide o takzvanú paralelnú hybridnú prevádzku.
V niektorých prípadoch, keď je stav batérie slabý, pracujú oba motory súčasne, ale kolesá poháňa len elektrický motor. V tomto konkrétnom prípade elektronické riadenie aktivuje interný spaľovací motor, aby sa optimalizovala celková spotreba a dobíjanie batérie. Ide o takzvanú sériovú hybridnú prevádzku.
pohon so spaľovacím motorom
Keď je v prevádzke len spaľovací motor, využíva sa pri optimálnych otáčkach na pohon kolies vozidla a dobíjanie batérie. Celková spotreba vozidla sa optimalizuje a dodatočná energia sa ukladá, aby pomohla obnoviť elektrickú jazdu.
z jedného spôsobu pohonu do druhého
Z jedného spôsobu pohonu do druhého môžete prepínať nasledujúcim spôsobom:
automaticky pomocou palubného elektronického systému riadenia. Tento systém analyzuje úroveň nabitia batérie, požiadavky na zrýchlenie a typ vozovky a podľa toho prispôsobuje režim pohonu, čo pomáha optimalizovať výkon vozidla.
batéria vo vozidlách full hybrid
nabíja sa len počas jazdy a využíva kinetickú energiu. Tieto vozidlá sa nemusia nabíjať zo siete, pretože majú systém, ktorý rekuperuje energiu pri brzdení alebo spomaľovaní. To stačí na úplné dobitie batérie.
E-Tech full hybrid
Vozidlá majú 2 elektrické motory a spaľovací motor, ktoré sa počas jazdy nabíjajú a umožňujú jazdiť na 100 % elektrický pohon až 80 % času (mestský cyklus podľa WLTP).
Vozidlo automaticky prepína medzi elektrickým, hybridným a spaľovacím pohonom pomocou elektronického systému. Zohľadňuje tri kritériá, aby ponúklo najlepší kompromis medzi výkonom a spotrebou:
Počas štartovania, ustálenej jazdy a bežnej akcelerácie hybridné vozidlo využíva najmä elektrický motor. Keď silnejšie stlačíte plynový pedál, keď si povaha terénu vyžaduje vyšší výkon (napr. pri prudkom stúpaní) alebo keď batéria nie je dostatočne nabitá, vozidlo zapne spaľovací motor. V závislosti od prípadu spaľovací motor dopĺňa elektrická motor (hybridný pohon) alebo ho úplne nahrádza (pohon so spaľovacím motorom).
Nie, to nie je možné.
Hybridné vozidlo pokračuje v jazde aj po vybití trakčnej batérie pomocou spaľovacieho motora. Opačne to však nie je možné: hybridný a elektrický režim pohonu majú fungovať striedavo so spaľovacím režimom, ale nie ho úplne nahradiť. Ak sa v hybridnom vozidle vyčerpá benzín, ostatné spôsoby pohonu môžu prebrať funkciu len na krátky čas, kým sa vozidlo zastaví.
Elektrická batéria sa nepoužíva vždy, pretože vozidlo funguje aj pomocou spaľovacieho motora. Opotrebovanie batérie je preto postupné a nespôsobuje dostatočnú stratu kapacity, ktorá by znemožnila prevádzku vozidla.
Okrem toho, ak je vozidlo chránené pred extrémnymi teplotami, najmä pred chladom, môže vydržať celú životnosť hybridného vozidla.
Záruka na batériu v hybridnom vozidle Renault je 8 rokov alebo 160 000 km.
objavte tiež